Cartier — один із тих культових брендів класу люкс, що є синонімом абсолютної розкоші. З моменту свого заснування він створює не просто ювелірні вироби, а витвори мистецтва, які носили найвпливовіші жінки світу: Мерилін Монро, Грейс Келлі та королева Єлизавета II. Кожна каблучка Cartier є підставою для захоплення та символом високого соціального статусу. Колись - скромний ювелірний магазин, а наразі - всесвітня імперія, яка пропонує коштовності, годинники, парфуми та вироби зі шкіри, що вже стали легендарними. Однак ця репутація не була створена відразу. Відомий французький будинок пройшов довгий шлях, щоб стати №1 у світі.
Незвичайна історія Cartier: від годинника до парадигми розкоші
Луї-Франсуа Картьє був годинникарем, який пройшов шлях від учня в маленькій майстерні до легендарного ювеліра, який створював прикраси для королівських осіб. Історія бренду почалася в 1847 році, коли він купив невеликий паризький магазин, що належав його наставникові Адольфу Пікару. З цього дня прізвище Картьє стало назвою для багатонаціонального бізнесу із виробництва предметів розкоші з більш ніж 270 бутиками по всьому світу.
Cartier найбільш відомий ювелірними прикрасами та годинниками, але він також займає успішні ніші у виробництві парфумерії та шкіряних виробів. У 1988 році бренд став частиною компанії «Richemont Group» і до сьогоднішнього дня працює відповідно девізу Луї Картьє: «Ніколи не наслідуйте, завжди впроваджуйте інновації».
Творці будинку Cartier були настільки захоплені дослідженнями, що не могли задовольнятися простими речами. Так виникла ідея створення діамантових прикрас із платини, хоча цей метал був дуже твердим та позбавленим еластичності. В результаті світ побачив браслети, які посилюють блиск діамантів, що ніби плавали по зап‘ястю. Потім в колекції бренду почали з‘являтися знакові годинники з новітніми механізмами.
У 1904 році бразильський піонер авіації Альберто Сантос-Дюмон прийшов до свого товариша Луї Картьє з проханням створити для нього більш зручну альтернативу кишеньковому годиннику. Натхненний цікавим проханням, ювелір створив наручний годинник Cartier «Santos», який можна було носити на зап'ясті. Вони стали настільки популярними, що майстер розробив ще кілька легендарних моделей. У 1906 році Cartier представив «Tonneau», а ще через 6 років «Baignoire» і «Tortue». В 1917 році світ побачив ікону годинникової майстерності — «Cartier Tank».
Найбільшого розквіту ювелірна марка досягла на рубежі двадцятого століття, отримавши кілька замовлень від королівської сім‘ї. Коштовності, затребувані королівськими особами та міжнародною елітою, зокрема королем Англії Едуардом VII, незабаром стали найбажанішими предметами серед заможних і відомих.
Цей успіх у королівських колах надихнув Едуарда VII надати бренду нове ім‘я: «Ювелір королів і Король ювелірів». Це прізвисько піднесло до небес репутацію марки та приклеїлося до неї, немовби друга шкіра.
Ювелірні ікони Cartier: 6 знакових виробів, які зробили з бренда легенду
Годинник «Tank»
Годинник «Tank», натхненний танками, що звільнили Париж наприкінці Першої світової війни — найпопулярніша модель у світі. Він був створений у 1917 році на знак подяки Джону Першінгу — американському командувачеві, відповідальному за відновлення миру в Європі. До цього дня римські цифри, стрілки із синьої сталі та заводний механізм із сапфірового кабошона залишаються фірмовими знаками «Tank». Він став першим годинником унісекс, який однаково популярний серед жінок і чоловіків. Його носила Жаклін Кеннеді та принцеса Діана, а нещодавно Мішель Обама.
Каблучка «Trinity»
Так, автором легендарної каблучки з трьома взаємопов'язаними смугами, які не мають ні початку, ні кінця, є Картьє. Вперше вона з‘явилася у 1924 році та стала ще однією сміливою жіночою прикрасою. Сьогодні це одна із найпопулярніших моделей в асортименті ювелірної паризької марки, яка надихнула на створення інших прикрас у цьому романтичному стилі. Кольє, ланцюжки та обручки Картьє «Трініті» носили принцеса Діана та актриса Ніколь Кідман, яка отримала свою каблучку за 73 000 доларів від тодішнього майбутнього чоловіка Кіта Урбана.
Прикраси з пантерою
Успіх Cartier не був би таким голосним без Жанни Туссен — директорки французького будинку, яка стала його творчою рушійною силою в двадцятому столітті. Тоді жінку називали пантерою, бо шкури тварин прикрашали її оселю. І саме брошка у вигляді пантери стала візитною карткою Картьє, яку носила майбутня дружина короля Англії Едуарда VII, який заради неї зрікся престолу.
Прикраси «Тутті Фрутті»
Браслети та кольє «Tutti Frutti» з привабливим поєднанням сапфірів, рубінів і смарагдів були натхнені квітами індійської королівської родини та створені у розпал періоду ар-деко. На той час це були досить новаторські прикраси, та Картьє не боявся експериментувати. Головний його страх був — створювати нецікаві звичайні речі, які нічим не виділяються між інших. Сьогодні ювелірні вироби «Tutti Frutti» є взірцевими коштовностями епохи ар-деко, що високо цінуються колекціонерами. Один з них був проданий на аукціоні минулого року за 1,3 мільйона доларів.
Браслет «Love de Cartier»
У 1969 році американський дизайнер італійського походження Альдо Чіпулло створив у нью-йоркській майстерні романтичний браслет у мінімалістичному стилі під назвою «Love». Символ вічного кохання застібається на зап‘ясті тільки один раз та може бути знятий лише за допомогою викрутки. Браслет Cartier — це щось більше, ніж просто ювелірний виріб. Це коштовність, сповнена любові, що символізує зв'язок між двома людьми, які бажають увічнити свої почуття. З часом романтична колекція поповнилася сережками, каблучками, кольє та обручками з рожевого, білого та жовтого золота з діамантами.
Браслет-цвях
Альдо Чіпулло, дизайнер люксового бренду, був генієм створення простих знакових прикрас. Браслет «Cartier Juste un Clou» — молодший брат культової моделі «Love», що був натхненний простим цвяхом. Він побачив світ у 1971 році та став ідеальним втіленням мінімалізму у його найсміливіших проявах. В 2017 році ювелірний будинок розширив колекцію сережками, кольє, запонками та каблучками.
Скільки коштує браслет Картьє
Прикраси французького бренду — це вигідні інвестиції на всі покоління. Символи вишуканої розкоші носять всі заможні та знамениті, від красуні-мільярдерки Кайлі Дженнер до герцогині Сассекської Меган Маркл. Отже, наскільки дорогими є зараз золоті браслети Картьє? Ціна виробу варіюється від типу дорогоцінного металу, ширини та наявності коштовного каміння. Браслет «Love» з одним діамантом обійдеться вам в 5300 доларів, тоді як версія з діамантовим паве, яку носить Каньє Уест — в 56 000 доларів. Можливо, саме тому ювелірні вироби Cartier продаються зі слоганом «Як далеко ви готові зайти заради кохання?»
Існує тенденція носити якнайбільше браслетів «Love» в поєднанні з годинниками «Santos» або «Roadster», а потім додавати ще більше прикрас, скільки витримає ваша рука. У будь-якому випадку годинник, обручка чи каблучка Cartier — це найбажаніша прикраса у світі, яку обирає еліта, від королівських осіб до голлівудських зірок. Секрет успіху відомий - Cartier символізує злиття виняткової майстерності та вічності у кожному своєму витворі: коштовностях, годинниках, шкіряних аксесуарах чи то парфумах.
При підготовці матеріалу було використано інформацію з офіційного сайту компанії cartier.com
Автор статті: Ольга Заярнюк