Феномен «Картьє» — це гримуча суміш таланту, удачі та постійного самовдосконалення. Небагато домів моди та ювелірного мистецтва змогли досягти такого успіху, як всесвітньо відомий бренд Сartier. Історія іменитого французького бренду — яскравий приклад того, як проста людина завдяки своїй майстерності та завзятості здатна створити цілу імперію.
Історія легенди ювелірного мистецтва: справа сім'ї Картьє
Історія нині всесвітньо відомого бренду розпочалась у Парижі 1847 року. Саме тоді Луї-Франсуа Картьє, котрий успадкував ювелірний талант від діда, викупив у свого вчителя майстерню на вулиці Монторгей. Завдяки надзвичайній майстерності та неабиякій вдачі Картьє вже за кілька років мав солідну ювелірну лавку, яка швидко стала користуватися популярністю серед знаті. Однією з перших іменитих клієнток Луї стала принцеса Матильда Бонапарт — племінниця Наполеона, і вже незабаром за оригінальними ювелірними прикрасами до нього почали звертатися найбагатші та найвпливовіші персони Європи, у тому числі й члени королівських сімей. Саме король Едуард VII прозвав Картьє «ювеліром королів та королем ювелірів».
Знатні особи сміливо замовляли прикраси в Луї, бо знали, що вони точно будуть унікальними: майстер ніколи не повторювався і постійно вдосконалював свої вироби, вивчаючи роботи інших ювелірів, впроваджуючи новаторські технології та використовуючи найякісніші та найдорожчі матеріали. Картьє прагнув зробити свої витвори досконалими, він брався до роботи лише знаючи, що результат буде ідеальним. Саме завдяки дому «Картьє» механічний наручний годинник замінив кишеньковий (популярний на той час серед чоловіків), а ланцюг плетіння «фігаро» отримав другу назву «картьє» завдяки частому використанню в шедеврах бренду.
Альфред, син Луї, мав неабияку ділову хватку й орієнтувасвся на побудову прибуткового бізнесу не менше, ніж на творчу складову. Під час Французької революції, скориставшись скрутною для аристократів ситуацією, Альфред викупив за безцінь ексклюзивні коштовності того часу, створивши одну з найбільш значних та величних ювелірних колекцій Франції. Саме Альфред вперше ухвалив рішення розвивати сімейний бізнес не лише у Парижі, а й в інших містах. У цьому напрямку досягли високого успіху три його сини: Луї, П'єр і Жак. Кожен із них зробив свій внесок і історію розвитку родинної справи.
Луї, котрий керував бізнесом нарівні з батьком як партнер, створюючи нові дизайни годинників та ювелірних прикрас, займався розповсюдженням виробів у країнах Європи, де знайомився з потенційними клієнтами й здобував корисні зв’язки.
П'єр, одружившись з американською світською левицею, вирішив привезти прикраси «Картьє» до Нью-Йорка. Широкої популярності в Нью-Йорку дім «Картьє» здобув після неймовірної угоди, яка незабаром з’явилася на сторінках всіх американських газет: П'єр придбав шестиповерховий маєток на П'ятій авеню в обмін на перлинне намисто і 100 доларів згори.
Жак, як молодший із трьох братів, спочатку найменше цікавився сімейним бізнесом, але під час розлуки з нареченою вирішив поринути в роботу, щоб відволіктися від любовної драми. Поки брати успішно підкорювали Європу та Америку, Жак взяв на себе Англію та її колонії. Він вирушив у подорож на Схід: індійські махараджі зачарували його своєю пристрастю до розкішних коштовностей, тому Жак згодом втілив у прикрасах «Картьє» нотки східного впливу та їхню незвичну естетику.
Завдяки грамотному веденню бізнесу та неймовірному таланту сімейству Картьє вдалося зі скромного родинного підприємства створити всесвітньо відому ювелірну імперію, яка залишається величною навіть через півтори сотні років. І хоча правнуки Луї-Франсуа Картьє не стали продовжувати справу та продали компанію, дім Сartier все ще лишається єдиним цілим, продовжуючи втілювати традиційні цінності бренду. Навіть зараз, через 150 років, президент і генеральний директор Cartier International Сиріл Віньєрон (Cyrille Vigneron) стверджує, що Картьє не потрібно ганятися за модними новинками. Натомість вони планують пояснити молодому поколінню класику сучасними способами. Сartier — більше, ніж прикраси. Картьє — це справжнє мистецтво. Позачасові прикраси бренду пережили Велику депресію, Другу світову війну та кризи, залишаючись актуальними до сьогодні. Тепер каблучку, браслет і сережки Сartier можна купити в інтернеті, навіть якщо це ексклюзивні комплекти прикрас бренду, ціни на які обчислюються мільйонами доларів.
Найвпізнаваніші прикраси «Картьє» у світі
Сьогодні Cartier вважається одним із найбільш успішних, відомих та впливових ювелірних брендів світу, а про його культові колекції чули навіть у найвіддаленіших куточках планети.
Каблучки «Картьє» для заручин
Заручальні каблучки Solitaire та обручки 1895 — найпопулярніші вироби Cartier вже понад сотню років. Закохані всього світу обирають традиційні обручки-солітери для романтичного освідчення. Усі каблучки колекції 1985 року прикрашені діамантами виняткової якості. Центральним елементом виробу може бути зокрема:
- Діамант;
- Сапфір;
- Рубін;
- Смарагд.
Що стосується обручок, візитівка бренду Cartier — каблучка Trinity. Гордість весільної колекції Картьє була винайдена в 1924 році для драматурга Жана Кокто. Оригінальна обручка складається з переплетення трьох рухомих каблучок із золота різних кольорів:
- Біле золото — символ міцної дружби;
- Жовте золото — непорушна вірність;
- Рожеве золото означає ніжне романтичне кохання.
Тепер до колекції «Трініті» входять також браслети, сережки та кулони, у яких кілька кілець із різних металів та каміння сплітаються між собою.
Символ вічного кохання — браслет Love від Сartier
Cartier Love Bracelet був створений у 1969 році ювеліром Чіпулло, натхненним середньовічними поясами вірності. У браслетах «Картье Лав», як і в багатьох знаменитих моделях годинників, болти та механізми винесені назовні та виконують роль декорацій. Кожен браслет замикається на зап'ясті й може бути відкритий лише спеціальною викруткою, яка традиційно зберігається у коханого.
Juste un Clou — «лише цвях»
Знаменитий браслет Картьє «Цвях» з'явився у 70-х роках минулого століття. Ювелірний цвях, який обвиває жіноче зап'ястя, став сміливим викликом традиційному ювелірному мистецтву і символом епохи, що минає. Браслет-цвях від «Картьє» вподобали світові спортсменки, акторки, співачки та впливові особистості, адже навіть коли це «лише цвях» (а назва колекції перекладається саме так), «Картьє» залишається символом розкоші та достатку. Сьогодні жінки з усього світу мріють купити каблучку-цвях, браслет, кулон або сережки у формі цвяхів, а, здобуваючи модну новинку, із задоволенням демонструють її світові.
Clash Cartier — відомі форми в екстравагантному дизайні
Clash Cartier — це унікальна колекція контрастів. Дуже прості форми (такі як шипи, конуси або кульки) об'єднуються в дивовижні об'ємні та масивні конструкції, які виглядають доволі легко й повітряно. Серія Clash de Cartier водночас ніжна та ексцентрична, геометрично проста та візуально складна. Кожен виріб геніально відображає сучасну епоху.
Культова колекція Cartier Panthere
Panthere de Cartier — легендарна колекція, символ бренду з віковою історією. Яка жінка не мріє купити браслет чи каблучку «Картьє» з розкішною зеленоокою пантерою? А чи існує чоловік, який не хотів би прикрасити зап'ястя наручним годинником із впізнаваним принтом? Зображення пантери зі смарагдовими очима є візитівкою дому «Картьє» з 1914 року. Онікс, сапфір та ультратонкі золоті дроти товщиною з волосину формують унікальну текстуру хутра пантери. Сьогодні лінійка прикрас Cartier Panthere включає браслети, кольє, кулони, каблучки, сережки, брошки, годинники.
Картьє — легенда світового ювелірного мистецтва. Їхні прикраси залишаються найвідомішими та найбажанішими в усьому світі вже понад століття.
Cartier не слідують моді — вони її задають!
При підготовці матеріалу було використано інформацію з офіційного сайту компанії cartier.com
Автор: Ольга Заярнюк